Мета і завдання Програми
Медіація – це добровільний і конфіденційний процес, в якому
нейтральна третя особа (медіатор) допомагає сторонам знайти
взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації, що склалася.
Особливою рисою медіації є те, що сторони спільно беруть на себе
відповідальність за прийняття рішення та його виконання.
Під час
проведення процедури медіації всі сторони повинні пам’ятати про
певні правила та обв’язки, яких необхідно дотримуватися – основні
принципи медіації:
• Добровільність – кожна з сторін добровільно приймає
рішення щодо участі у переговорах і усвідомлює, що
рішення може бути досягнуте тільки шляхом
співробітництва; можливість добровільного припинення
процесу на будь-якому етапі.
• Розподіл відповідальності – сторони несуть
відповідальність за прийняття рішення та його виконання,
медіатор – за дотримання правил та принципів процедури.
• Нейтральність, безпристрасність – під час процесу
медіатор не займає позицію однієї з сторін, не оцінює їх, а
в рівній мірі допомагає обом. Медіатор є нейтральним по
відношенню до конфлікту (не «втягується» у суперечку) і, в
той же час, щиро прагне допомогти сторонам знайти
найкраще для обох рішення.
• Конфіденційність – усе, що відбувається на медіації не
розголошується ні медіатором, ні сторонами. За винятком
ситуацій, коли сторони планують завдати шкоди собі чи
комусь.
Мета Програми: створення умов для формування громадянських та
соціальнихкомпетентностей здобувачів освіти, що передбачає виявлення ними
конфліктологічноїкомпетентності, вмінь і навичок вирішення конфліктів мирним
шляхом, ненасильницької поведінки та громадянської позиції.
Завдання Програми:
-
надати базові теоретичні знання з конфліктології;
-
ознайомити з основними засадами миробудування;
-
ознайомити з поняттям «насильство», його видами;
-
закріпити практичні навички вирізнення проявів насильства у повсякденному
житті;
-
опанувати ненасильницьку модель поведінки;
-
відпрацювати практичні навички протидії булінгу;
-
сформувати розуміння ґендерної рівності;
-
сформувати навички протидії дискримінації за статевими, віковими, етнічними,
культурними
ознаками, віросповіданням, ознаками відсутності/наявності інвалідності тощо;
-
сформувати навички вирішення конфліктів мирним шляхом;
-
опрацювати поняття «відновні практики», їх роль і значення для закладу освіти;
-
ознайомити з цінностями та принципами медіації як інструменту вирішення
конфліктів,
що
базується на врахуванні інтересів сторін конфлікту;
-
опрацювати етичні вимоги до медіатора служби порозуміння;
-
відпрацювати навички ведення процедури медіації;
-
опрацювати вимоги до відбору конфліктних ситуацій для проведення медіацій;
-
відпрацювати навички проведення відновної практики «Коло»;
-
відпрацювати навички відновлювальної комунікації;
-
ознайомити з механізмом діяльності служби порозуміння закладу освіти;
-
сформувати розуміння безпечного освітнього середовища;
-
сформувати розуміння важливості участі учнівської молоді у миробудуванні та
вирішенні
конфліктів мирним шляхом;
-
сформувати розуміння важливості участі жінок і дітей у розв’язанні конфліктів
та
Миробудуванні.
Програма «Шкільна медіація» дозволяє побудувати ефективну
систему вирішення конфліктних ситуацій у школі, створити
безпечне та здорове середовище у шкільних колективах.
Безумовно, це складний і тривалий процес, шкільна медіація – це
лише один із його елементів, проте результатом його може стати
абсолютно інший клімат людських стосунків в школі, який
сприятиме згуртованості, взаєморозумінню і співпраці.
Медіація в школі є більш ефективним способом розв’язання
конфліктів, тому що:
• Медіація надає дитині можливість висловитись і бути
почутою. Це дуже подобається дітям. Для них часто важливішим є
навіть не прийняте рішення, а можливість пояснити свою точку
зору.
• Процес медіації вчить дітей висловлювати свої почуття,
слухати і поважати інших, запитувати, уточнювати, усвідомлювати
свої вчинки і почуття - це сприяє особистісному розвитку дітей.
• Медіація дозволяє працювати із самим конфліктом, не
занурюючись у глибинні психологічні проблеми; тобто процес
вирішення не ускладнюється.
• Вирішення конфліктів за допомогою процедури медіації
займає значно менше часу, ніж індивідуальні бесіди з учасниками
конфлікту, вчителями, батьками, адміністрацією.
• Медіація забезпечує більш тривалі результати, ніж
індивідуальна консультація, чи інші методи розв’язання
конфліктів.
Отже, шкільна медіація як спосіб вирішення конфліктів є
ефективним та має ряд переваг.
Шкілька служба порозуміння "Як це працює?"
Немає коментарів:
Дописати коментар